Foto Espoo 2021

Aika: 25.11.2021 klo 18 - 21
Paikka: WeeGee-talo, Ahertajantie 5

KaMun kokoustilassa ”Ruusuvuori” 25.11. torstaina klo 17-19. Tila on ulko-ovesta oikealle kellarikerrokseen. Ilmoittautukaa infotiskillä. Kilpailun tuomaristona toimii Kamun intendentti Leena Sipponen ja valokuvataiteilija Henna Aaltonen.

Olarin Kamerat ry kutsuu kaikki espoolaiset kamerakerhot ja niiden jäsenet vuosittaiseen FotoEspoo -valokuvakilpailuun. Kilpailun voittaja nimetään Vuoden espoolaiseksi kuvaajaksi ja eniten pisteitä kerännyt kameraseura Vuoden espoolaiseksi kameraseuraksi.

Kilpailusarja 1. Mustavalkoiset kuvat
                    2. Värikuvat
                    3. Kuvakokonaisuudet
Kuhunkin yksittäiskuvasarjaan voi osallistua enintään kolmella (3) teoksella.Kuvakokonaisuuksiin saa osallistua vain yhdellä teoksella, joka koostuu 3 – 5 kuvasta. Kaikki sarjat ovat vain vedoksille. Mustavalkosarjaan kuuluvat myös yhdellä värillä sävytetyt tai vedostetut kuvat (monochrome).

Kuvien sisäänjättö Kuvat on jätettävä Foto-Tapioon Tapiontorille viimeistään 12.11.2021 klo 16.

Aihe Kuvien ja kuvakokonaisuuksien aihe on "Läheisyys ja pandemia".
Kilpailukuva Kuvien tulee olla pohjustettuja ja/tai varustettuja passepartout-pahvilla.
Teoksen koon on oltava 30 * 40 cm, passepartout-pahvi mukaan luettuna.
Kuvakokonaisuuksiin voi liittää ohjeen kuvien asettelusta. Kuvia saa vapaasti käsitellä ja muokata. Kuvan tulee olla kilpailijan itsensä ottama, mutta vedoksen voi tehdä joku muukin. Kaikkiin kuviin on taakse merkittävä kuvan, kuvaajan ja kerhon nimi. Kuvien mukana on oltava FotoEspoo osallistumislomake, jossa on em. tiedot. Kilpailukuvat eivät saa olla aikaisemmin julkaistuja (esim. lehdissä tai yleisessä näyttelyssä, mutta ovat voineet olla esillä kerhon vitriinissä tms.) eivätkä muissa kuin kerhojen sisäisissä kilpailuissa palkittuja. Alle 25-vuotiaiden
tulee merkitä kuviin ja osallistumislomakkeeseen syntymäaikansa
nuorisopalkinnosta kilpailemiseksi.

Kuvien julkaisu Kilpailijoilla täytyy olla kuviinsa täydet oikeudet mahdollista julkaisemista varten. Voittaneet kuvat julkaistaan Olarin Kamerat ry:n verkkosivuilla.Järjestävällä seuralla on oikeus julkaista kilpailukuvia ilman eri korvausta FotoEspoo-kilpailua käsittelevissä lehtiartikkeleissa tms. Kilpailukuvista pidetään näyttely, jonka jälkeen kuvat ovat noudettavissa FotoTapiosta myöhemmin ilmoitettavana aikana.

Palkinnot ja pisteet Jokaisen sarjan kolme parasta palkitaan. Lisäksi voidaan jakaa kunniamainintoja. Kerhojen välisessä ja henkilökohtaisessa kilpailussa pisteitä annetaan jokaisessa sarjassa kolmelle parhaalle (ensimmäiselle kolme pistettä, toiselle kaksi, kolmannelle yksi piste) sekä yksi piste kullekin näyttelyyn valitulle teokselle.

Vuoden kamerakerho Pisteet lasketaan yhteen kerhoittain. Eniten pisteitä saanut kerho on vuoden espoolainen kamerakerho.
Vuoden kuvaaja Eniten pisteitä saanut kuvaaja palkitaan vuoden espoolaisena kuvaajana
Nuorisopalkinto Parhaalle alle 25-vuotiaalle osallistujalle voidaan myöntää erikoispalkinto.

Arvostelu ja palkintojenjako
Tulosten julkistamistilaisuus ja kilpailukuvien arvostelun kuuleminen sarjojen parhaiden kuvien osalta sekä palkintojen jako on myöhemmin ilmoitettavassa paikassa. Kaikki kilpailuun osallistuvat kuvat ovat tilaisuudessa nähtävillä.